luni, 22 septembrie 2008

Expozitie de fotografie : Doua timpuri ale României

ARTHIS – Casa de Cultura Belgo-româna organizeaza Expozitie de fotografie : "Doua timpuri ale României" de Gaëtan Rousselet & Geert Van Den Eede si  Vernisaj : 20.09.2008 începând de la ora 11.00 pâna la ora 14.00 , 15 – 24.09.2008 la Arthis în cadrul sarbatorii Rue de Flandre. „În aprilie 2002 am calatorit pentru prima data în România, facând autostopul. În cursul acestei deplasari am cunoscut tarani din satul Ostra, din Bucovina. Cum am dat cursuri de franceza la Universitatea din Iasi în 2003-2004 am profitat de situatie pentru a-i vizita din nou. În perioada august 2005 – august 2007 a trebuit sa ramân la ei de vreo zece ori câte trei zile chiar si o luna. Astfel am plonjat în viata satului românesc si am fost interesat de schimbarile pe care le sufera astazi. Iarna trecuta m-am decis sa-mi îndrept privirea spre nord-estul tarii: despre aceasta vorbesc în ultima mea lucrare...”Gaëtan Rousselet


„Când am calatorit pentru prima data în România anul trecut nu stiam la ce sa ma astept. Viata în orase nu este foarte diferita de modul nostru de viata. Nici România nu scapa de procesul de globalizare. Diferenta o gasesc mai degraba în viata rurala. Oamenii traiesc într-un fel pe care noi nu-l cunoastem aici, în zilele de azi. Acolo, în România, ei nu sunt conditionati de ceas, ci de anotimp.Cu toate acestea timpul îsi pune amprenta lui pe aceasta viata linistita. Internetul si GSM-ul nu sunt lucruri necunoscute. Si multi români lucreaza în strainatate pentru a construi o viata mai buna familiilor lor. Când am vizitat Tazlau, un satuc din Moldova, ultima bucata de sosea nu era asfaltata. Patru zile mai târziu asfaltul era turnat. Un fapt ce dovedeste ca  nici acolo nu se poate scapa de trecerea timpului.”
Geert Van Den Eede


Sursa: www.rombel.com

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Comentariile anonime nu vor fi publicate. Autorii comentariilor își asumă răspunderea pentru materialele publicate pe acest blog.

 
Copyright © 2011. proDiaspora - pentru românii de pretutindeni . All Rights Reserved
Home | Despre | Contact