vineri, 5 septembrie 2008

Biserică catolică pictată în stil bizantin de un artist român

O biserică catolică din Aragon a devenit un monument unic în Spania datorită picturilor bizantine care decorează altarul şi cupola. Este singurul lăcaş de cult în care enoriaşii, toţi catolici, se închină la Sfânta Treime ortodoxă.


„Ai impresia că intri într-o biserică de-a noastră, românească", spune pictorul român Augustin Constantin Ghebaru, artistul care a avut misiunea să redecoreze aşezământul. „Iniţial, preotul catolic mi-a cerut să restaurez o inscripţie. Apoi, m-a rugat să restaurez picturile altarului, iar eu le-am propus să-l decorăm în stil bizantin.
Le-a plăcut cum a ieşit şi mi-au dat mână liberă să pictez şi cupola, însă mi-au lăsat la dispoziţie numai opt zile. Am luat legătura cu un preot român Octavian Dicu, pictor de biserici, şi am lucrat împreună."
Augustin Constantin Ghebaru, rezident în oraşul Castellon, este profesor de pictură şi de design interior. În perioada în care a decorat biserica catolică se afla în Aragon, unde colabora cu Fundaţia Amigo.
„Am predat un curs de artă plastică unui grup de adolescenţi, participanţi într-unul dintre proiectele fundaţiei. Au fost chiar elevii mei cei care m-au ajutat să termin de pictat altarul într-un timp foarte scurt, în numai două săptămâni", explică artistul român.
Licenţiat în Arte Plastice, Augustin Constantin Ghebaru, în vârstă de 33 de ani, şi-a stabilit reşedinţa în Spania în urmă cu nouă ani. În tot acest timp a expus colecţii realizate în diverse stiluri, de la bizantin la arta abstractă. Recunoaşte că „a trăi din artă este foarte complicat, dar nu imposibil.
În cazul bisericii din Aragon nu s-a pus problema de bani. Eu şi părintele Dicu am vrut să facem o donaţie lăcaşului de cult. Pe de altă parte, am vrut să las amprenta românească undeva în Spania. Şi ce este mai important decât să pictezi o biserică catolică în stil ortodox?", încheie artistul român.

Sursa: adevarul.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Comentariile anonime nu vor fi publicate. Autorii comentariilor își asumă răspunderea pentru materialele publicate pe acest blog.

 
Copyright © 2011. proDiaspora - pentru românii de pretutindeni . All Rights Reserved
Home | Despre | Contact