marți, 21 octombrie 2008

Marketing în aprozarele din Castellon

Patronii magazinelor româneşti fac eforturi disperate pentru a-şi păstra clientela. Patronii magazinelor şi restaurantelor româneşti din Castellon au adoptat modelul spaniol de a-şi atrage clienţii prin intermediul ofertelor.
Magazinele de alimente româneşti din Castellon s-au văzut şi ele afectate de criza economică europeană. Din acest motiv, patronii au hotărât să-şi atragă clienţii prin diferite promoţii.

În ultimele luni, la carmangeria Muntenia, vânzările s-au redus din ce în ce mai mult, iar clienţii români cumpără în cantităţi din ce în ce mai mici.

„Cel mai puţin se vând mezelurile, băuturile şi conservele importate din ţară. Mulţi dintre clienţii pe care îi aveam înainte preferă să-şi facă cumpărăturile la un supermarket, deoarece le iese mult mai ieftin”, spune Ioana Munteanu, patroana magazinului.

Astfel, văzând cum clientela trece prin faţa magazinului, dar nu intră, patronii au luat decizia de a micşora preţurile şi de a oferi gratis produse celor care cumpără alimente în valoare de peste 50 de euro.

„Înainte veneam şi cumpăram de aici în valoare de 100 de euro, cel puţin odată la două săptămâni. Însă, de câteva luni am intrat în şomaj şi cumpăr foarte rar, nu mai mult de 30-40 de euro.

Profitând de ofertă, voi pleca de aici cu sacoşa mai plină şi, probabil, cu o sticlă de vin cadou”, explică Alexandru Ion, în vârstă de 42 de ani.

Nimeni nu refuză

După spusele patronului carmangeriei, românii au revenit în special pentru preţurile mult mai scăzute şi nu pentru produsele gratuite, dar „Nimeni nu a refuzat încă!”.

Viorica Georgescu, 42 de ani, din Târgovişte, deţine în centrul Castellonului un mic magazin de fructe şi legume. „Am cumpărat aprozarul după ce am lucrat doi ani pentru vechiul proprietar. Cum am foarte mulţi clienţi români, împreună cu soţul meu am decis să aducem şi câteva produse româneşti, în special dulciuri din ţară”, spune românca.  În ultimul timp, conaţionalii ocoleau magazinul, iar românca a hotărât să-şi recâştige clienţii. Mai nou, în fiecare zi, Andra, fiica Vioricăi, îi întâmpină pe clienţi cu fursecuri şi suc românesc. „Este ceva simbolic, dar atrage destul de multă lume, chiar dacă unii dintre ei se servesc şi apoi pleacă”, declară Viorica.

De altfel, clienţilor români cei mai fideli, cei care vin aproape zilnic şi-şi fac cumpărăturile la magazinul ei, românca le face cadou un produs cosmetic la sfârşit de săptămână, premiu pentru loialitate.

 Sursa: www.adevarul.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Comentariile anonime nu vor fi publicate. Autorii comentariilor își asumă răspunderea pentru materialele publicate pe acest blog.

 
Copyright © 2011. proDiaspora - pentru românii de pretutindeni . All Rights Reserved
Home | Despre | Contact