joi, 24 ianuarie 2008

La Milano, Biserica Scientologica ii atrage pe romanii curiosi

Mai-marii sectei îi amagesc pe imigranti cu locuri de munca bine platite.
La Milano, Biserica Scientologica îi atrage pe românii curiosi care au mult timp liber. Adeptii organizatiei promit optimizarea psihicului si posibilitatea unei colaborari banoase pentru membri.
Scientologia a devenit subiect monden de când s-a înscris în grupare actorul Tom Cruise, considerat a fi ambasadorul acestei religii. Biserica sustine ca are opt milioane de adepti în 65 de tari, printre care si România. În America anilor ’50, scriitorul L. Ron Hubbard a fondat Biserica Scientologica. Aceasta are la baza principiile Dieneticii, stiinta moderna a sanatatii mentale.
În Italia, institutia are statut legal de secta.
Totul începe cu pliantul-reclama oferit pe strada de colaboratori, care te saluta si te întreaba ce mai faci, în româneste. Odata captata atentia interlocutorului, se trece la primul pas: un test de personalitate licentiat de Oxford, care se face într-un cadru anonim. Nimic nu sugereaza ca este vorba de Biserica Scientologica. Testul evidentiaza automat anumite carente psihologice, astfel ca se trece la pasul doi, cursurile menite sa „îndrepte" aceste probleme. Abia pe durata acestor cursuri contactul cu secta devine concret.
„Pe copii nu îi pot hrani cu spiritul!"
Adriana Gârleanu (44 ani) a fost învatatoare în Iasi si se afla în Italia de patru ani, cu cei doi copii ai sai. A urmat cursurile de purificare. Nu a devenit scientoloaga, sustine ca e convinsa de religia ei, însa i-au placut „învataturile" lui Hubbard.
„Mi-a placut, am recomandat si altora. Cursul te ajuta sa devii propriul tau judecator. Dupa cursuri, am vazut viata mea ca la o radiografie, momente din trecut pe care uitasem ca le-am trait. Apropo de promisiunile lor de a câstiga bani, trebuia sa-i ajut timp de trei saptamâni si primeam în total 150 de euro. Pentru 500 de euro pe luna, ti se cere sa racolezi eventuali membri, sa vinzi carti si sa împarti materiale publicitare opt ore pe zi. Dar pe copii nu îi pot hrani cu spiritul!."
Centrul de la Milano este vizitat anual de zeci de români, o buna parte sperând sa obtina un loc de munca. Nu se ofera nimic concret, locurile de munca ramânând doar o promisiune. Biserica Scientologica se dovedeste a fi o foarte bine gândita strategie de marketing si respecta una dintre frazele lui Hubbard devenita celebra: „Cea mai banoasa afacere astazi este sa creezi o religie".

Pentru 500 de euro pe luna, ti se cere sa racolezi eventuali membri, sa vinzi carti si sa împarti materiale publicitare opt ore pe zi.


(Articol preluat de pe site-ul www.realitateadinitalia.com)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Comentariile anonime nu vor fi publicate. Autorii comentariilor își asumă răspunderea pentru materialele publicate pe acest blog.

 
Copyright © 2011. proDiaspora - pentru românii de pretutindeni . All Rights Reserved
Home | Despre | Contact