Campania lucrează subtil şi la schimbarea percepţiei că românii sunt exclusiv căpşunari, încercând să întărească ideea că mulţi români sunt foarte instruiţi. Şi că mulţi au reuşit să se integreze deja foarte bine în societatea spaniolă. Dincolo de folosirea unor indivizi obişnuiţi pentru a derula campania, notorietatea personajelor este un avantaj care nu poate fi neglijat. Cosmin Contra sau Gică Craioveanu sunt două nume vizate, dar lista nu e definitivată.
Pe lângă clipurile video, campania include un documentar despre România, invitarea unor jurnalişti spanioli cunoscuţi să viziteze ţara noastră, precum şi folosirea tuturor canalelor de comunicare.
Ca orice campanie, şi aceasta a început cu un scandal pentru că alegerea firmei care se ocupă de proiect nu s-a făcut prin licitaţie. Preşedintele Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale spune însă că o licitaţie clasică este bună pentru maşini, nu pentru campanii de comunicare şi precizează că formula aleasă, cea a dialogului competitiv, este legală şi are şanse mai mari de reuşită.
Pentru a schimba imaginea României şi a românilor, Guvernul a pus la bătaie aproape opt milioane de euro. Patru milioane au fost luate de firma Saatchi&Saatchi pe relaţia cu Spania, patru de firma Playteam pentru o campanie similară cu românii din Italia.
Observator
Sursa: antena3.ro
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu
Comentariile anonime nu vor fi publicate. Autorii comentariilor își asumă răspunderea pentru materialele publicate pe acest blog.