Marinel stefanescu traieste de aproape 40 de ani in Italia si este una din personalitatile artistice de varf ale exilului romanesc. Personalitatea sa se manifesta plenar nu doar in pictura, ci si in planul artistic al baletului si coreografiei, unde si-a facut un mare renume. Cunoscut ca una din stelele baletului romanesc, Marinel stefanescu a fost prim balerin al Operei Romane, parcurgand, dupa plecarea din tara, o cariera impresionanta care a insemnat evolutia pe cele mai mari scene ale lumii. In anii ’70 se stabileste in Italia, unde fondeaza, alaturi de marea balerina Liliana Cosi, Asociatia de Balet Clasic din Reggio Emilia.
Palmaresul acestei Companii de Balet a trecut granitele Italiei, desfasurand in cei 30 de ani de activitate peste 2.000 de spectacole si bucurandu-se de o mare popularitate in randul publicului italian. Marinel stefanescu a purtat mesajul baletului ca arta pura, ca armonie, pretutindeni in Europa, dar si in Asia si America, incununand lunga sa cariera de balerin si coregraf cu importante premii de recunoastere internationala.
Un tablou in colectia Vaticanului
Personalitatea sa artistica se regaseste de mai bine de un deceniu si in planul picturii, mesajul sau fiind unul la fel de viu, ce denota o cautare si o framantare permanenta. Din anul 1998, maestrul Marinel stefanescu a dat viata unei impresionante productii de tablouri, expunand in Italia, in Romania, Canada s.a. Criticii de arta au imbratisat cu admiratie extraordinarul talent al artistului roman. Unul dintre tablourile sale se afla expus in colectia Vaticanului, fiind un cadou daruit Papei Ioan Paul al II-lea.
Prezenta maestrului in cadrul acestei mari manifestari nu poate fi decat o mandrie, o valoare reprezentativa pentru ceea ce inseamna Romania in patrimoniul cultural european.
Sursa: www.romanialibera.ro
Articol preluat de pe site-ul www.realitateadinitalia.com
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu
Comentariile anonime nu vor fi publicate. Autorii comentariilor își asumă răspunderea pentru materialele publicate pe acest blog.